گزارش سفر مالدیو - تابستان 1397

امسال تابستان آرش اولین سالی بود که دیگه راهی محل کار من یا باباجلال نشد و تنها ماند خانه. تمام مدت با PS4 و با دوستان مدرسه یا شنا آنلاین فورت‌نایت بازی کرد یا فیلم نگاه کرد یا تا نزدیک ظهر خوابید و حسابی از تعطیلات تابستانی‌ش لذت برد.

امسال برای سفر تابستانی، با توجه به خستگی زیاد و نیاز شدید به استراحت، مالدیو را انتخاب کردیم. بعد از تحقیقات فراوان با ماها، هتل 5 ستاره‌ی Kurumba Resort را به صورت All Inclusive گرفتیم. از مزایای این هتل این بود که قیمت‌ش نسبت به بقیه‌ی هتل‌های 5 ستاره پائین‌تر بود و فقط 10 دقیقه با فرودگاه فاصله داشت. از آنجایی‌که مسیر بین فرودگاه و هتل با قایق‌های پرسرعت طی می‌شد، این کمی فاصله شانس دریازدگی را کاهش می‌داد.

نیمه شب 15م آگوست با هواپیمای امارات راهی مالدیو شدیم. پرواز حدود 4 ساعت بود و به موقع انجام شد. من طبق معمول کل پرواز را خوابیدم ولی آرش و ماها تا برسیم فیلم و کارتون نگاه کردند و خسته و هلاک رسیدند مالدیو.

ویزا همان بدو ورود و مجانی در فرودگاه صادر شد. بعد از چند دقیقه که منتظر بقیه مسافران Kurumba شدیم با قایق پرسرعت راهی هتل شدیم.

فاصله کوتاه بود و اصلاً اذیت نشدیم. دو تا ویلای روبروی دریا با ویوی بسیار زیبا برامون رزرو شده بود. اتاق‌ها را که تحویل گرفتیم. آرش به اتاق رسیده و نرسیده خواب‌ش برد.

دیدنی‌های هتل کرومبای مالدیو

و

کمی استراحت کردیم و از امکانات اتاق و هتل و ... بازدید کردیم. دستشویی و حمام در فضای باز و بسیار تر و تمیز و عالی بود. روبروی هتل هم از اون تاب‌های درختی رویایی بود که من نصف بیشتر این مدت را اونجا مشغول خواندن رمانِ مرا عهدی‌ست بودم.

و

دو سه روز بعدش همش به استراحت و بخور و بخواب و تفریح گذشت. میشه گفت که این سفر مالدیو یکی از بهترین سفرهایی بود که همه‌مون رفته بودیم و بی‌نهایت لذت بردیم.

رستوران اصلی هتل بوفه داشت و آنقدر غذاهای متنوع و لذیذ داشت که حتا برای بدغذایی مثل من هم همیشه چیزهای زیادی برای سیر شدن بود. آرش هم با آشپزهای اونجا دوست شده بود و هرچی که میخواست و اونجا نبود براش درست می‌کردن 11.gif

یک تور هم روی پکیج‌مون بود که ما از بین اسنورکلینگ، بازدید از شهر و تماشای ماهی و کوسه از کف قایق آخری را انتخاب کردیم که انتخاب بسیار بدی بود و هیچ کدام‌مون لذت نبردیم. باید از کف قایق عکس بالا به دریا نگاه می‌کردیم که همان اول کار سردرد گرفتیم. بعد هم آنقدر قایق حرکت و بالا و پائین داشت که دریازده هم شدیم و من از همه بدتر شدم. 23.gif

و

به غیر از تور بالا بقیه‌ سفر دیگه معرکه بود. زیبایی جزیره، تمیزی هتل، رفتار کارکنان، هوای فوق‌العاده، آرامش مطلق و ... یک تعطیلاتِ استراحتی عالی و به یادماندنی برامون رقم زد.

و

من عاشق این گل‌های Plumeria بودم که رنگ و وارنگ همه‌جا فراوان بود.

علاوه‌برآن یک عالمه گل‌های قشنگ دیگه هم اونجا بود:

از انواع جک و جانورها هم مارمولک با دم‌های بسیار بلند در سایزهای مختلف فراوان بود. 21.gif

روز آخر 18 آگوست بعد از صبحانه، اتاق را تحویل دادیم و با قایق سریع السیر راهی فرودگاه شدیم.

شنبه حدود ساعت 3 رسیدیم دبی. تندی راهی خانه شدیم تا بدو بدو چمدان را ببندیم و با پرواز ساعت 9 ماهان راهی تهران شویم.